W jubilerstwie znajdziemy sporo koncernów. Jakie cechy łączą ich wyroby? Po pierwsze surowce, jakie wybierają do tworzenia biżuterii, ale również którymi kamieniami je wykańczają. W tym wpisie skierujemy naszą uwagę na te drugie. Skategoryzujemy je i delikatnie opiszemy.

Kryształki Swarovskiego – pozostają z reguły wytwarzane krzemionki z piasku, a jaśniej z odmiany szkła. Styliści nierzadko wykorzystują je w tańszych wzorach sztucznej biżuterii. Szkło ołowiowe jest przede wszystkim charakteryzuje się zdecydowanie wyższym współczynnikiem rozszczepiania światła. Pozostaje także znacznie twardsze od tego powszechnego. Głównym producentem takiego szkła jest zachodnia marka Swarovski Elements.

Cyrkonie |to} kolejny najczęściej używany dodatek. Kamień ten tworzy się w pełni syntetycznie. Jest niebywale twarda, ponadto można ją dowolnie farbować. W złotnictwie sama cyrkonia popularny jest nie długo, tworzy się w bardzo wysokiej temperaturze. Jej główną zaletą jest atrakcyjna wartość.

Szlachetne Kamienie to najdroższe spośród dodatków upiękniających metale szlachetne. Wyróżniamy ich w naturze naprawdę wiele. Ale, w tym wpisie zawęzimy się na tych najistotniejszych.

Szmaragdy {to| droższa klasa kamienia zwanego berylem. Dla laików, tak to ten zielony. Znajduje Uznanie złotników i kolekcjonujących kamienie. Pozostaje zadziwiająco twardy, ale także łupliwy.

Rubiny są nieomalże najpiękniejszym kamieniem, co więcej pochodzą z rodziny korundów. Znane są z niebywałej twardości 9/10, najczęściej widywane rubiny pozostają ciemnoczerwone w ich czasami można zaobserwować rozszczepienie koloru.

Szafiry – niezmiennie są niezwykle uznawane w branży jubilerskiej. Identycznie do szafirów przynależą do grupy korundów. Z reguły są ciemnoniebieskie. Ogromna ilość producentów tworzy go sztucznie.

Diamenty – możemy mówić dość długo. Są najmniej sprężyste z ziemskich minerałów oraz również najcenniejsze.

Omówiliśmy główne materiały stosowane do dekorowania wyrobów jubilerskich. Nie zapominajmy, że wyróżniamy ich świecie zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan